Friday, October 06, 2006

Dia Tetap Saudara

KIRA-KIRA seminggu berlalu tanpa entri yang baru. Demam, mood yang tidak menentu dan macam-macam lagi. Sedangkan di dalam kepala ada kalanya terlalu banyak perkara yang hendak diceritakan pada teman-teman yang sudi membacanya.

Kisah misteri kehilangan seorang teman sekelas yang telah ku paparkan minggu yang sudah mengundang sebegitu banyak kontroversi, spekulasi dan drama. Bagaimanapun, sebagai seorang insan yang berperikemanusiaan, aku bukanlah mempunyai niat untuk memalukan siapa. Apatah lagi jika secara terbukanya meletakkan diri sendiri sebagai sasaran manusia yang tidak bertanggungjawab. Justeru, tiada guna berhujah dan menggunakan jaga tepi kain sebagai alasan. Aku masih menanti dengan sabar saatnya ada orang yang boleh dipercayai memberitahu perihal kepulangan ataupun kedudukan sebenar di mana status Feza sekarang. Andai benar bagai dikata, sudah pastinya aku tidak teragak-agak untuk memadamkan terus entri tentang kehilangan itu. Feza yang aku kenal bukanlah kasar orangnya. Di dalam kes yang difahamkan, beliau adalah mangsa dalam sebuah situasi yang tidak seharusnya diperlekeh-lekehkan. Jadi, aku merayu.. janganlah jadikan blog ini sebagai medan untuk provokasi, menghentam sesama sendiri. Walaupun barangkali bagi mereka, Feza bukan sesiapa namun ingatlah.. dia tetap saudara kita.

8 comments:

Unknown said...

Semoga Feza dapat di temui segera. Sama2lah kita berdoa tiada apa yg tak baik berlaku padanya.

jekin_meroh said...

ha aaa..jgn lah ader penyamar lagi.tak baik..ni hal serius. tambah2 dia mmg exclassmate aku.,kalau bukan exclassmate pun..kasihanlah atas kemanusiaan...SEMOGA ALLAH MELINDUNGI NORAFEZAWATI

Anonymous said...

huuhuh
walaupun aku x kenal saper tu feeza..
sebagai sesama muslim..
di bulan dan ari yg baik nih,aku nak
gak berdoa semoga feeza ni di lindungi dari sebarang musibah...
aminnn

Anonymous said...

Saya juga risau di manakah Feza. Tak kenal dia, tapi wajahnya innocent. Takpe Nieys, mereka yg singgah ke blog Nieys faham apa yang Nieys cuba lakukan. Banyak-banyak bersabar.

Anonymous said...

sabarlah nieys,.. mentari pasti akan bersinar semula.. cuma takdir tuhan yang akan menentukan ..kita sebagai hambanya harus bersabar seketika atas ujiannya ini..

send my regards to her family, kalau tak keberatan ya..
take care nieys ..

~~Aku Bukan Bidadari~~

Anonymous said...

aku setuju dengan pendapat nas setuju sangat ... semoga feza kembali dengan selamat.. sama2lah kita berdoa ..

13may said...

ada apa2 berita terbaru ker??

even saya pun tak kenal depa semua tuh...tapi ntah la...rasa kesian kat mak bapak Feeza tuh....mesti depa susah hati kan?

Nieys Zahri said...

Kak Yus >> Amin..

cikgu_pizik >> Amin..

Reen >> Amin..

abang Eyman >> terima kasih. Harap yang lain pun faham niat kita..

Tiara >> Terima Kasih atas sokongan mu. InsyaALLAH.. akan disampaikan juga salam itu.

Gee >> sama-samalah..

13may >> kita semua sentiasa mengharapkan yang terbaik..