Friday, September 22, 2006

Selamat Pada Semua

Assalamualaikum dan Salam semua..

Selamat Berpuasa pada semua. Buat isteri-isteri.. selamat bangun awal untuk masak sahur.. haha.. (ucapan khas untuk diriku yang selalu malas masak jugak). Buat sang suami, jangan tidur je bila pulang dari kerja. Bantu-bantulah isteri kalian menyediakan juadah berbuka.. atau setidak-tidaknya tolonglah buat air ataupun melangut di depan TV menonton Jejak Rasul.. Yang penting, jangan tidur.. dan melepet.. haha..

Buat single-mingle yang duduk dengan keluarga, selamat membantu emak ayah.. buat yang duduk sendirian, jangan beli banyak sangat juadah masa kat Pasar Ramadhan.

Untuk saudara-saudara yang menjadi perantau di luar negara, selamat menempuh ibadah puasa dengan penuh ketabahan.

Semoga kita semua mendapat keberkatannya dan menjadi manusia yang lebih baik.. dan harap dapat juga kiranya aku mengurangkan berat badan di bulan puasa ni.. tak banyak pun yang aku minta, 5 kilo pun Ok lah... huhu....

5 comments:

Anonymous said...

5 kilo, kalau sebulan penuh boleh kot hehehe, selamat berpuasa buat nieys sekeluarga ya

Nieys Zahri said...

am >> hish.. nampak jugak yer 5 kilo tu.. haha.. tu la.. dah lama tak pakai kebaya ni.. hihi..

Unknown said...

Selamat Menyambut Ramadhan nieys.

Amboi!! Sampai 5kg nak target nak turun tu.....dah kurus jer kalau tgk gambar. Oklah tu...hehe

Nieys Zahri said...

Kak Yus >> tu gambar masa kecik la kak.. haha.. masa kecik memang tulang lagi berat dari isi.. huhu..

Anonymous said...

This year aku target puasa penuh...
tak silap ..masa umur aku 12 tahun (darjah 6) jer pernah penuh..
lepas tu lansung....
Skang umur dah nak masuk 30tahun..
bila pikir2 balik.. pergh banyak faktor knape aku tak pernah puasa penuh..
Bila org tanya aku knape tak posa... aku suka jawab main2.. jawapn yg paling banyak aku jawab..,
"takde bini, so takde org kejut sahur, takde org nak masak utk berbuka laa..."..

ada cerita di sebalik jawapn tu..
last year.. aku balik kg.. lagi 3 hari nak raya laa.. aku mmg tak posa..
dah biasa tak posa kan.. so dah terbiasa laa.. makan minum isap rokok.. tak sedar aku kat umah org tua aku..
Nak makan.., mana ada makanan suma org posa.., mak aku tak nampak la pulak..gi pasar la tu. so aku pun kuar umah jap isap rokok alas perut..
puff... puff... puff berketul2 asap roko aku hembus..., tetiba ada suara " laa... isap rokok... tak puasa ker boy..?" ... aku plak tak terkejut sebab dah biasa org tanya... cam tu..
dengan spontan aku jawab... " pagi tadi bini tak kejut... so tak sahur laa... lapar.."
Pang... satu penampar singgah kat kepala aku...time nih memang aku terkejut.. mak aku ceh..!! camaner bleh tak sedar..

"bila masa kau kahwin? bini tak kejut? abah ngan mak kejut tadi pun kau tak bangun?... kalau abah kau yg tegur tadi camaner..? nasib abah kau keluar.."

aku tergamam gak..tak nak cakap aper dah... malu weyy..
"mak gi mana tadi..?"

"ada dalam rumah laa... dah bau asap.. ingat kan aper.. bertuah nyer budak.. kau dah 29 tahun boy..aper nak jadi.."

Misteri.. aku rasa aku carik mak aku dalam rumah tadi..tak jumpa.???

Tu la pengalaman aku tahun lepas
kisah benar.. teringat aku.

Sorry mak.. mak sporting ..sayang mak... tak buat lagi mak.. tahun ni boy nak puasa penuh.. boy cuba mak..

Boy nak balik, 1st puasa ngan mak.., tapi mak jauh kat utara, minyak dah naik harga mak.. pokai boy mak.. nanti boy balik raya seminggu awal yer mak...........